Tanning tips and a tanning booster fruit salad

12:40 PM


Hello readers,
you will be probably be reading this post while I am on holidays, enjoying the sunshine and practicing tons of outdoor activities with my lovely future husband (i.e. swimming, horse riding, birdwatching, cycling, running…). By the way, if you want to be updated on what we are up to while traveling, follow us on Instagram @cyclistblondie . I thought that a post about food for tanning, and other tips to get the best summer tanned skin would be perfect this time of the year!


Ciao a tutti!
Probabilmente starete leggendo questo post mentre sarò già partita per le vacanze e starò prendendo il sole da qualche parte, o praticando qualche attività all’aperto che ho deciso di includere nella nostra vacanza (nuoto, cavallo, birdwatching, bicicletta, corsa…). Se volete seguirci durante le nostre vacanze e, in ogni caso, vedere il nostro fitness journal, aggiungeteci a Instagram @cyclistblondie . Ho pensato che un post sul cibo per preparare la pelle all’abbronzatura con alcuni consigli fosse perfetto per questo periodo dell’anno.



Vitamin A is best known for its anti-oxidant, anti-aging and skin and tissue protection properties, making your skin smoother, softer, and ready for the best tan (together with many other benefits, including the strengthening of the immunity defenses). Vitamin A takes 2 forms: retinol and provitamin A carotenoids (the most important provitamin A carotenoid is beta-carotene).
Retinol (preformed vitamin A) is from animal sources, including dairy products, fish, and meat, while beta-carotene is the pigment found in vegetables and fruits. You can read additional information on vitamin A, where to find it and the recommended daily intakes here.
As usual, mother-nature helps us here, making things quite easy: a lot of beta-carotene/vitamin A rich foods are orange and red! The body converts these plant pigments into vitamin A. Examples include:
  • Carrots
  • Tomatoes
  • Cantaloupe
  • Mango
  • Apricot
  • Bell peppers
  • Watermelon
But, also some green-leaves vegetables contain a large amount of beta-carotene. Examples are:
  • Kale and cabbage
  • Broccoli
  • Lettuce
  • Spinach

I recommend you to include all or some of these fruits and vegetables in your summer diet, in order to get the best tan this summer. I love to have carrot, lettuce and tomato salad at lunch or as entree for dinner and snack on apricots and mango on the beach! I have recently published 3 recipes using vitamin A-rich ingredients that you could come handy, just click on these links:
Last but not least, remember to stay hydrated and to hydrate your skin: I usually drink a glass of water (or lemon water) every 30 minutes of tanning and add lotion every 30 minutes as well (I am a tanning freak I know!!)
  Today I am also showing you a nice way to serve watermelon to your guest, as summer pool-side snack or after dinner. 

THE TANNING BOOSTER FRUIT SALAD



INGREDIENTS:
  • Watermelon
  • Apricots
  • Peaches
  • Cantaloupe (if you want to add it)
  • Fresh mint and basil leaves
  • 1 lemon, juiced
PREPARATION:
  • Slice the watermelon into 3cm slices
  • Choose your favorite cookie-cutter shape and cut the watermelon slices with it
  • Cut the rest of the fruit in medium-sized pieces
  • Mix the orange fruit with lemon juice and set aside
  • Place the heart-shaped watermelon pieces on a large serving plate
  • Top it with the orange fruit mix
  • Add mint and basil leaves
  ENJOY YOUR VACATIONS!





La vitamina A è famosa per le sue proprietà antiossidanti e anti-aging e per rafforzare la pelle, rendendola più liscia, morbida e pronta per l’abbronzatura (per proteggerla dai dannosi raggi solari), ovviamente oltre che per il suo potere di rafforzare le difese immunitarie. Il nostro organismo la può assumere in 2 forme: retinolo e beta-carotene. Il primo si trova in alimenti di origine animale, come i latticini, il pesce e la carne, mentre il secondo è il pigmento contenuto in alcuni vegetali. Potete trovare altre interessanti informazioni sulla vitamina A a questo link.
Come al solito, madre natura ci aiuta! Infatti, la maggior parte dei vegetali che contengono alte dosi di beta-carotene sono identificabili dal loro colore arancione e rosso. Ecco la lista:
  • Carote
  • Pomodori
  • Melone
  • Mango
  • Albicocche
  • Peperoni gialli
  • Anguria
Ma attenzione! Anche molti ortaggi verdi contengono questo principio nutritivo. Ad esempio:
  • Cavoli
  • Broccoli
  • Biete
  • Lattuga
  • Spinaci
Vi consiglio di cercare di includere tutti, o almeno alcuni di questi ortaggi nelle vostre ricette estive, per preparare al meglio la pelle al sole e per assicurarvi una bellissima abbronzatura!
Personalmente, adoro le insalatone di carote, pomodoro e lattuga a pranzo o come antipasto nelle cene d’estate e mangiare mango o albicocche in spiaggia come snack pomeridiano!
Se avete bisogno di idee di ricette con questi ingredienti, ecco 3 post recenti del mio blog:

Ricordatevi sembre di rimanere idratati, bevendo acqua a volontà, ma anche idratando la vostra pelle! Io, che sono decisamente una fanatica dell'abbronzatura, metto un timer e mi giro ogni 30 minuti. In ogni pausa bevo un bicchiere di acqua (o acqua e limone) e spalmo altra crema! 

Oggi vi propongo anche un’idea di come presentare una bella Macedonia estiva a base di anguria e melone:

MACEDONIA PER UN'ABBRONZATURA PERFETTA


  
INGREDIENTI:
  • Anguria
  • Melone (retato o liscio)
  • Pesche
  • Albicocche
  • Foglie di basilico e menta
  • Succo di mezzo limone
Today I am also showing you a nice way to serve watermelon to your guest, as summer pool-side snack or after dinner.
PROCEDIMENTO:
  • Tagliate l’anguria a fette di 3cm circa
  • Scegliete la vostra forma per i biscotti preferita (io ho scelto il cuore)
  • Tagliate l’anguria usando le formine e mettete i pezzi da parte
  • Tagliate il resto della frutta in pezzi di medie dimensioni
  • Unite il succo di limone alla frutta
  • Disponete le fette a forma di cuore in un piatto da portata, adagiate il mix di frutta arancione nel mezzo
  • Decorate con foglie di basilica e menta e servite
BUONE VACANZE!

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