5.28.2015

Poppy seeds-crusted tofu with goji berries and pineapple-mustard sauce -- Tofu in crosta di semi di papavero con bacche di goji e salsa all'ananas e senape antica




Hello lovely readers, in spite of the bad weather here in Italy, I feel that summer is just round the corner and I am therefore up for summer recipes! Moreover, since I exercise on a regular basis and I am always in search of plant-based proteins, I am experimenting new recipes with tofu, seitan (as seen HERE) and legumes. And today is tofu’s time!


Ciao carissimi, nonostante il tempo pessimo degli ultimi giorni, so che l’estate è proprio dietro l’angolo e ho già voglia di cucinare piatti estivi e sperimentare con abbinamenti agrodolci. Inoltre, allenandomi molto spesso, sono sempre alla ricerca di proteine vegetali e sto inventando mille ricette con tofu, seitan (vedi QUI), e legumi. E oggi è la volta del tofu!



For this recipe (2 people) you just need:

  • Natural organic tofu
  • Poppy seeds
  • Goji berries
  • A tea spoon of wholegrain mustard
  • A tea spoon of honey. I chose coriander honey, which I found on THUN HONEY )
  • A glass of natural organic pineapple juice
  • Your favorite greens as side dish
  • Extra-virgin olive oil (just enough to grease the pan)
  •  Salt and pepper.

Per questa ricetta vi occorre:
  • Tofu biologico al naturale
  •  Semi di papavero
  • Bacche di goji (costicchiano perciò vi consiglio di comprarle da Tiger!)
  •   Senape in grani (senape antica)
  •  Miele (io ho usato il miele di coriandolo comprato su MIELI THUN )
  • Un bicchiere di succo 100% ananas (meglio se biologico)
  •  La vostra insalata preferita
  •  Olio extra vergine di oliva (giusto per ungere la padella)
  •  Sale e pepe.

 This is all you have to do: 
  1.  Place the goji berries in a glass of warm water.
  2. Cut the tofu in slices (thick enough not to break down while cooking) 
  3.  Pour a layer of poppy seeds on a dish and place the tofu pieces on top. Cover each slice completely with poppy seeds (sides included) pressing a little (you can help yourself with cooking paper). 
  4. Turn on the heat, grease a pan with olive oil (you can use a paper towel to do so) and, once warm, place the slices of tofu in the pan. Cook both sides. 
  5. In the meantime take a small bowl, where you will mix the mustard, the pineapple juice and honey. Stir until the ingredients are perfectly mixed.
  6. Once the tofu is ready, place your favorite salad greens on a plate and place the tofu slices on top. Add salt and pepper to your taste.
  7. Pour your sauce on top of the slices and garnish with goji berries.
  8. DINNER IS READY!! ENJOY!!


 Ecco i semplicissimi passaggi da seguire:  
  1. Mettete le bacche di goji a rinvenire in un bicchiere di acqua tiepida.
  2. Nel frattempo tagliate il tofu in fette (abbastanza grosse da non sfaldarsi durante la cottura).
  3. Versate una buona quantità di semi di papavero su un piatto e poggiatevi sopra le fette, in modo da “impanarle” completamente, lati corti compresi. Fate aderire bene i semi al tofu: potete aiutarvi con della carta da forno. 
  4. Mettete una padella sul fuoco, ungetela con l’aiuto di uno scottex imbevuto di olio di oliva e disponete le fette di tofu. Fate cuocere da entrambi i lati. 
  5. Intanto unite in un recipiente il succo di ananas, la senape e il miele e mescolate bene. 
  6. Non appena il tofu sarà pronto, disponetelo su un letto di insalatina su un piatto, salate e pepate a piacere e versate sopra la vostra salsina. Guarnite con le bacche di goji. 
  7. LA CENA E’ PRONTA!!! BUON APPETITO!



2 comments:

  1. YUM!!!! This looks amazing. Tofu & goji berries. Sounds like a force to be reckoned with. :]

    // ▲ itsCarmen.com ▲

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  2. Hello Carmen! Thanks for ur comment! It is very delicious and the active ingredients of both poppy seeds and goji berries are just too good for ur body!! Healthy and tasty! that's the plan!!

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